Wydarzenia

Poznań- Gniezno - Biskupin - Kórnik 05.06- 07.06.2023 r.

Z powodu pandemii, nie mieliśmy zbyt wielu okazji, by zwiedzać nasz kraj, ale w ostatnim roku nauki udało nam się zorganizować wycieczkę do Poznania, Gniezna, Biskupina i Kórnika.

Pierwszym przystankiem naszej wyprawy był  Poznań - jedno z najstarszych i najważniejszych miast w Polsce. W pierwszych krokach udaliśmy się do Rogalowego Muzeum  Poznania, gdzie wzięliśmy udział w pokazie wypieku Rogali Świętomarcińskich. Poza tym mieliśmy też okazję zapoznać się elementami gwary i historii Poznania. Wszystko to miało miejsce w pięknej renesansowej kamienicy z widokiem na Ratusz, dzięki czemu o godz. 12.00 mogliśmy zobaczyć „trykające się” poznańskie koziołki.

Następnie spacer po Starym Mieście i zwiedzanie kościoła farny św. Marii Magdaleny, zakończyliśmy w parku wodnym Termy Maltańskie. Po wspaniałym relaksie w ciepłych basenach pojechaliśmy do naszego hotelu.

Drugi dzień związany był z wizytą w Gnieźnie, jednym z najważniejszych historycznych miejsc w Polsce. Tutaj mogliśmy podziwiać  katedrę gnieźnieńską, a w niej Drzwi Gnieźnieńskie przedstawiające sceny żywota Świętego Wojciecha  Kolejnym celem naszej wycieczki tego dnia był Biskupin Dzięki wizycie w Rezerwacie Archeologicznym, mogliśmy przenieść się w czasie i poznać życie naszych przodków.

W trzecim dniu naszej wycieczki udaliśmy się do Kórnika, urokliwego miasteczka położonego niedaleko Poznania, słynącego z pięknego zamku  pełnego unikalnych eksponatów i dzieł sztuki. Zwiedzanie zamku i wozowni zakończyliśmy w malowniczym parku, gdzie mieliśmy okazję podziwiać egzotyczne rośliny. Ostatnim punktem wycieczki była wizyta w Puszczykowie i zwiedzanie Muzeum – Pracowni Literackiej Arkadego Fiedlera.

W drodze powrotnej do Szczecina nie zabrakło oczywiście przerwy w McDonald’s. Czas spędzony na wyjeździe bardzo szybko minął, wróciliśmy zmęczeni, ale pełni wrażeń.